субота, 4. мај 2013.

Moj prvi sok od sargerepe.


Prvi pokus učinio sam ribajući mrkvu na ribežu. Dobivenu kašu od mrkve procijedio sam preko jedne krpe i tako dobio sok. Uvjerivši se u čudesan okus tog soka, pripremljenog navrlo jednostavan način, pokušao sam na drugačiji način pripremiti kašu od mrkve, ne bih li iznje dobio što više soka. Ustanovio sam da sokovi fermentiraju i gube svoju vrijednostako se odmah ne popiju; u tom pogledu presudan je faktor vremena.
Naposljetku sam pronašao metodu pomoću koje sam povrće i voće mehanički izribao u kašu, sličnu jabučnomkomu, i na taj način oslobodio unutrašnjost vlaknastih stanica i sve molekule. Potom sam tukašu isprešao u hidrauličnoj preši. Sok je bio do kraja iscijeđen, a njegova kvalitetaizvanredna. Sokovnik koji istovremeno riba i hidraulički preša relativno je skup aparat.
No, nemislite samo na visoki izdatak, već ponajprije na investiciju (ulaganje) u svoje zdravlje kojase itekako isplati! Sokovnici koji rade pomoću centrifugalne sile, a takvi se pretežno nalaze natržištu, korisni su prije svega glede samog ekstrahiranja sokova. Poželjni su za putovanja, ali iza korištenje u malim stanovima. Sokove koji se mogu proizvesti pomoću tih aparata može piti velik broj ljudi, a velika brzina koju razvijaju oslobađa encime i vitamine iz vlaknastih čahura. Najbolja kvaliteta postiže se pmoću preše za sokovove, ona je dugoročno gledanonajjeftinija i najdjelotvornija što se tiče prehrane. Osobito je dobar i poželjan Champion-sokovnik pomoću kojega se mogu proizvoditi maslac od lješnjaka i razne kreme za sladoled.Svaki svježi sirovi sok dobiven pomoću bilo kojeg sokovnika svakako je bolji od nikakvogsoka.
Sok koji se dobiva centrifugalnom metodom treba odmah popiti, budući da iscjedenjcsoka iz vlaknastih čahura najčešće nije tako savršena kako bi to s tehničke strane mogla biti, pa bi oksidacija i vrućina koje pritom nastaju mogle sok vrlo brzo uništiti. Kod svojih pokusaustanovio sam da otrovna sredstva za prskanje velikim dijelom ostaju u vlaknastim sastojcimavoća i povrća.

4 коментара:

  1. Анониман4. мај 2013. 10:59

    znaci li to da je cedjenje soka zdravije od kasica dobijenih u blenderu??

    ОдговориИзбриши
  2. Radi se o tome koje ce sastojke nase telo brze iskoristiti, zdravo je jedno i drugo, ali ja preporucujem svim bolesnicima da bolje piju cedjen sok jer se kao takav on veoma brzo apsorbuje u krv i deluje kao vitaminska "bomba"

    ОдговориИзбриши