петак, 17. мај 2013.

Sirup od mente (nane)


sok od mente
U posljednje vrijeme samo nešto spremam zimnice, sokove, likere. Totalno sam zaokupljena takvim spremanjem voća i povrća pa malo kuham. Sreća ima tko kuhati da se ne bih izgladnjela zbog svoje zaokupljenosti 

Mentu sam si zasadila u proljeće na začinsku gredicu (da, da, moram se pohvaliti da od ove godine imam začinsku gredicu i mnogo raznovrsnih začina) i grmić koji je na početku djelovao jadno i bila sam uvjerena da će se na kraju osušiti, razgranao se u prekrasan grm koji bi bilo šteta ne iskoristiti.
Sad kad imam mentu proučila sam i recepte za sirup. Ima mnogo recepata koji se uglavnom ne razlikuju po ničemu osim po količini mente. U nekim se receptima navodi kako se uzima 200 g mente na 2 l vode u drugim 20-25 grančica mente na istu količinu vode. Razlika je ogromna.
Ubrala sam 30 grančica mente, lijepih velikih i izvagala. Težile su oko 25 g. Primjećujete li razliku?
Bila sam malo zbunjena, ali razmislivši odlučila sam se ipak staviti samo ovih mojih 25 g i vidjeti što ću dobiti. Nisam pogriješila. Sirup se razrijedi vodom i dobijete osvježavajuće piće sa laganom aromom mente. Baš odgovarajuće za ove ljetne dane. Ubacite tu još koju kockicu leda, krišku limuna i uživajte.
Potrebno:
30 grančica mente
2 l vode
1,5 kg šećera
1 paketić limunske kiseline (20 g)
Priprema:
  • vodu i šećer kuhati oko pola sata
  • nakon toga maknuti s varte, dodati limunsku kiselinu i pustiti da se hladi
  • kad se sirup smlači dodati oprane grančice mente, lagano ih zgnječite prije
  • posudu pokriti i ostaviti da sve odstoji 24 sata
  • sirup procijediti kroz gusto cjedilo
  • puniti sterilne flaše i čuvati na suhom i tamnom mjestu ili hladnjaku
  • sirup se pije razblažen sa vodom

Нема коментара:

Постави коментар